دلايل به هم ريختگي رنگ تلويزيون

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

 بدون شك شما نيز دوست نداريد در هنگام ديدن فوتبال و يا فيلم رنگ‌ها مشكل داشته باشند. به هم ريختگي رنگ ممكن است دلايل مختلفي داشته باشند، براي رفع اين مشكل بايد ابتدا منبع ايراد را پيدا كرد. حالات و دلايل به هم ريختگي رنگ تلويزيون ممكن است بر اثر بي احتياطي ما و يا حتي مشكل فني رخ دهد. اين مشكل ممكن است براي هر محصول و برندي رخ دهد. ما قصد داريم نكاتي را به شما بگوييم كه كمتر كسي آن را مي‌داند و بعضي افراد اگر همين نكات را رعايت كنند هرگز دچار مشكل نخواهند شد. در ادامه اين مقاله از نمايندگي تعمير تلويزيون آي پي امداد همراه ما باشيد.

 

چرا رنگ تلويزيون به هم ريخته است؟

اغلب مشكلات به هم ريختگي رنگ انواع تلويزيون مربوط به تنظيمات اشتباه تصوير است. در اين حالت كاربر تنها نياز به تنظيم مجدد رنگ دستگاه است. در اكثر مدل‌ها تنظيماتي پيش فرض براي رنگ دستگاه در نظر گرفته شده كه معمولا كيفيتي استاندارد از تصوير را نمايش مي‌دهند.

چند كاري كه هرگز نبايد با تلويزيون خود انجام دهيد

هرگز تلويزيون را در بالا و يا مجاورت وسايل گرمايشي نصب نكنيد: اگر اين كار را انجام دايد در انتظار به هم ريختگي و تغيير رنگ تلويزيون خود باشيد.

هرگز براي تميز كردن تلويزيون از محلول شوينده استفاده نكنيد: اگر شما نيز عاشق خانه‎‎‌اي تميز و صفحه تلويزيون بدون لكه هستيد احتمالا به سراغ محلول‌هاي پاك كننده برويد هرگز اين اشتباه را مرتكب نشويد. استفاده از محلول شوينده مي‌تواند آسيب جدي به دستگاه شما بزند و آن را دچار به هم ريختگي رنگ كند. براي تميز كردن صفحه تلويزيون خود بهترين روش استفاده از پارچه ميكروفيبر نرم است.

نصب تلويزيون

اگر در نصب تلويزيون مهارت نداريد هرگز اين كار را انجام ندهيد.  نصب صحيح تلويزيون مستلزم توجه بسيار دقيق به جزئيات و درك خوب از نظر ساختاري ديوار شما مي‌باشد.

علت سبز شدن تصوير تلويزيون چيست؟

يكي از حالت‌هاي شايع به هم ريختگي رنگ تلويزيون سبز شدن تصوير آن است. اين بدان معناست كه رگه‌هايي از رنگ سبز در تصوير مشاهده مي‌شود و فرد را از ديدن برنامه مورد علاقه كلافه مي‌كند. چند دليل ميتواند باعث بروز چنين مشكلي شود.

دليل اول آنكه اگر پنل تلويزيون ضربه بخورد احتمال قاطي شدن و به هم ريختگي رنگ بسيار زياد است.

دليل دوم آنكه يكي از مهمترين و شايع ترين دلايل به هم ريختگي رنگ تلويزيون قرار دادن آن ربا در جلوي صفحه نمايش است. گاهي اوقات تصوير مانند رنگين كمان پخش شده و گاهي نيز رنگهاي مختلف در صفحه نمايش پخش شوند.

اگر رنگ صفحه تلويزيون با آهن ربا قاطي شد چگونه آن را درست كنيم؟

براي رفع اين مشكل پنل و صفحه نمايش بايد بررسي شوند و حتي در صورت نياز صفحه نمايش تعويض شود.

چگونه به هم ريختگي رنگ تلويزيون را درست كنيم؟

همانطور كه گفته شد گاهي اوقات مشكل تنها با تنظيم مجدد رنگ درست ميشود، اما گاهي نيز مشكل نر افزاري نيست و ايراد فني است و اين بدان معناست كه تلويزيون بايد توسط تكنسين متخصص تعمير شود.

گاهي اوقات تكنسين‌هاي متخصص با گرما دان به پيكسل‌ها سوخته آنها را دوباره احيا مي‌كنند اما اين كار هركسي نيست و فقط تكنسين‌هاي متخصص اين كار را انجام مي‌دهند.

حتما بخوانيد: بررسي مهمترين مشكلات تلويزيون دوو

بك لايت و نشانه خراب شدن بك لايت چيست؟

براي ايجاد تصوير بر روي صفحه نمايش، تلويزيون نيازمند يك منبع نور است. به نور پس زمينه در تلويزيون بك لايت گويند. يكي ديگر از دلايل شايع وجود مشكل در بك لايت است، در اين صورت علاوه بر به هم ريختن رنگ، قسمتي از تلويزيون نيز ممكن است از نظر روشنايي كم نورتر باشد.

نكات ساده براي دريافت بهترين تصوير از تلويزيون:

  • تصوير را بر روي حالت استاندارد تنظيم كنيد.
  • تنظيم كنتراست و روشنايي به اندازه تنظيم شود.
  • تنظيم رنگ.
  • تنظيم وضوح.
  • دماي رنگ.
  • صاف كردن حركت.
  • تنظيم نور پس زمينه و استفاده از روشنايي خودكار.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.