علت جرقه زدن ماكروفر

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

 

يكي از مشكلاتي كه ممكن است در ماكروفرها ايجاد شود، مشاهده هرگونه جرقه در حين كاركرد آن است. زماني كه ماكروفر در حالت پخت و يا گرم كردن غذا است، ممكن است متوجه بروز جرقه هايي در دستگاه خود شويد. در صورت مواجهه با اين مشكل بايد دستگاه خود را به سرعت خاموش نماييد و در صورت دارا بودن تخصص اقدام به عيب يابي و تعمير ماكروفر نماييد. جرقه زدن ماكروفر يكي از مشكلات رايج اين دستگاه است كه با برخي اقدامات ساده مي تواند از بروز مجدد اين مشكل در دستگاه خود جلوگيري نماييد. در صورتي كه هيچگونه دانش و تخصصي در زمينه رفع عيب ماكروفر نداريد، در اين زمينه از افراد متخصص كمك بگيريد؛ زيرا ممكن است بسيار خطرناك باشد. در اين مطلب به بررسي علت جرقه زدن ماكروفر و نحوه رفع آن پرداخته ايم. در ادامه اين مقاله از نمايندگي تعمير ماكروفر آاگ همراه ما باشيد.

 

ظروف فلزي درون دستگاه علت جرقه زدن ماكروفر

خرابي پايه فلزي از دلايل جرقه زدن ماكروفر

قطرات روغن در دستگاه علت جرقه زدن ماكروفر

 

ظروف فلزي درون دستگاه علت جرقه زدن ماكروفر

 

در صورتي كه از ظروف فلزي درون ماكروفر خود استفاده كنيد تا هرگونه قطعات فلزي در آن قرار دهيد، موجب بروز جرقه خواهد شد. براي رفع اين مشكل بايد ابتدا دستگاه خود را از خاموش كنيد و سپس آن را از برق بكشيد. درب دستگاه را باز نموده و مطمئن شويد كه هيچ قطعه فلزي در آن وجود نداشته باشد. در صورت وجود هرگونه ظروف فلزي مانند فويل، قاشق، چنگال و ... آن را خارج نماييد. بهتر است همواره از ظروفي استفاده كنيد كه براي قرارگيري درون ماكروفر مناسب باشند. پيش از اينكه مجددا از دستگاه استفاده كنيد، دقت داشته باشيد كه هيچگونه ظرف فلزي درون آن قرار ندهيد.

 

 

 

خرابي پايه فلزي از دلايل جرقه زدن ماكروفر

 

يكي ديگر از دلايل جرقه زدن ماكروفر خرابي و آسيب ديدگي پايه فلزي آن است. به طور كلي ماكروفرها از پايه هايي فلزي جهت تشكيل طبقه برخوردار هستند كه اين پايه ممكن است با گذشت زمان دچار فرسودگي شود. در اين زمينه بايد ابتدا پايه فلزي را از دستگاه خارج نموده و سپس آن را به دقت مورد بررسي قرار دهيد. در صورتي كه پلاستيك پايه ها از بين رفته باشند يا رنگ قسمتي از پايه از بين رفته باشد، به معناي فرسودگي آن است كه موجب بروز جرقه در دستگاه خواهد شد. جهت رفع اين مشكل بايد پايه فلزي دستگاه خود را تعويض نماييد و اطمينان حاصل كنيد كه پايه داراي كيفيت بالايي باشد.

 بيشتر: آشنايي با نمايندگي تعميرات مايكروفر سامسونگ

قطرات روغن در دستگاه علت جرقه زدن ماكروفر

 

در برخي مواقع علت جرقه زدن ماكروفر مي تواند به اين دليل باشد كه قطرات چربي، روغن، مايعات و ساير خرده هاي غذا در دستگاه جمع شدن باشد. براي جلوگيري از بروز اين مشكل بهتر است محفظه درون ماكروفر را پس از هر بار استفاده از دستگاه به خوبي به كمك يك دستمال مرطوب تميز نماييد. همچنين در صورت جدا شدن صفحه گردان ماكروفر، بهتر است آن را خارج نموده و شستشو دهيد تا تمامي ذرات چربي آن به خوبي از بين برود. پس از خشك شدن صفحه مي توانيد آن را در جاي خود قرار دهيد. به اين صورت با هر بار تميز كردن دستگاه مي توانيد از بروز جرقه در آن جلوگيري كنيد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.