بررسي ده مكان گردشگري مهم در كشور تركيه

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

در اين بخش به بررسي ده مكان گردشگري مهم در كشور تركيه خواهيم پرداخت. همراه ما باشيد...

تركيه كشوري است با گستره بيش از يك قاره، كه نيمي از اين كشور در آسيا و نيم ديگر آن در اروپا قرار دارد. تركيه فرصت­هاي توريستي مختلفي را به گردشگران خود ارائه مي­دهد؛ از تئاترهاي باستاني گرفته تا مساجد تاريخي، از كلان شهرها تاسواحل شني با آب­هاي بسيار زلال و شفاف كه مانند الماس مي­درخشند. در اينجا ليستي از 10 مكان گردشگري برتر تركيه را آماده كرده­ايم كه اگر قصد سفر به اين كشور شگفت­انگيز را داريد، حتما بايد از آنها ديدن كنيد. در ادامه با لست تورز همراه باشيد.

شهر آسپندوس يك شهر باستاني است كه در آنتاليا در سواحل مديترانه، و جنوب غربي تركيه واقع شده است. مشهورترين جاذبه گردشگري اين شهر، تئاتر باستاني آسپندوس است. اين تئاتر در دوران حكومت امپراطور روم ماركوس اورليوس ساخت شده است و مي‌تواند جمعيتي بين ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰نفر را در خود جاي دهد. با اين كه اين تئاتر بسيار قديمي است، اما در شرايط خوبي قرار دارد. هر ساله هزاران گردشگر از اين معجزه باستاني همراه تور آنتاليابازديد مي­كنند.

  1. 9 . ساحل پاتارا، جنوب غربي تركيه

ساحل حيرت انگيز پاترا يكي از بزرگترين و بدون شك يكي از زيباترين سواحل تركيه است. اين ساحل با 18 كيلومتر طول، طولاني­ترين ساحل تركيه است. اين ساحل همچنين محل پرورش لاك­پشت­هاي دريايي در معرض خطر انقراض مي­باشد. تنها از طريق يك جاده مي­توان به اين ساحل رفت كه توسط سايت­هاي تاريخي باستان­شناسي نشانه­گذاري شده است.

  1. پاموكاله، دنيزلي، تركيه

پاموكاله يك مكان افسانه­اي و شگفت­آور است كه در جنوب غربي تركيه، در شهر دنيزلي واقع شده است. پاموكاله كه در زبان تركي به معني "قلعه پنبه­اي" است، به علت چشمه­هاي آب گرم، تراورتن خود مشهور است. پاموكاله در دره بسيار زيباي مندرس واقع شده است؛ اين دره آب و هواي معتدلي دارد و سالانه هزاران توريست را به خود جذب مي­كند. اين منطقه همچنين به عنوان ميراث جهاني يونسكو نيز ذكر ده است.

  1. قلعه بودروم، جنوب غربي تركيه

قلعه بودروم يك عمارت بسيار باشكوه در سواحل جنوب غربي تركيه است. اين قصر توسط تيمارگر شواليه در سال 1402 ساخته شده است. دولت تركيه به دليل كشف كشتي­هاي شكسته در درياي اژه، اين قلعه را در سال 1962به يك موزه باستان­شناسي تغيير داد. اين موزه مدل بيزانس كشتي ياسايتا متعلق به قرن هفتم، همچنين گنجينه­هاي عصر برنز، و مجموعه آمفورارا در خود جاي داده است.

براي اطلاعات بيشتر كليك كنيد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.